onsdag 31 augusti 2011

1 månad

Jag har nu varit i Lappland i en månad, tiden går verkligen fort och man kan inte sakta ner den heller! Ja, vad ska man säga har varit mycket kul med blandade känslor. Har lärt mig massor och det går bara framåt, vilket är positivt.
Löven börjar bli riktigt gula nu och de börjar till och med att trilla av så hösten är redan kommen, gissar på att man kommer att se den första snön snart i alla fall i slutet av september, det är vad dem säger i alla fall. Funderar i alla fall inte på att åka hem, det är ju vintern som blir det roliga att uppleva och det kan jag ju inte missa.

Jobbade själv idag och hann faktiskt med alla spannen, mycket duktigt. Trodde jag faktiskt inte med det var inte så varmt som jag trodde att det skulle vara när jag var färdig med de två första spannen så jag körde det sista med. Gick jätte bra med alla spannen och allt gick som en dans, inga konstigheter. Var inte klar fören vid ett med spannen så gick in och åt lite mat efter att jag var klar, sen sov jag en timme och sedan var det ut igen och mata och skrapa skit samt vattna.
Diskade sedan matbaljorna och sedan satte jag mig inne hos valparna och gosade med dem, man blir verkligen attackerad när man går in där och så biter dem i kläderna samt river upp ens händer med sina vassa klor. Men det är ju bara för gulliga så det gör inget :')



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar