måndag 22 augusti 2011

It´s raining, Yeah!

Regnade idag med så blev bara ett spann som blev kört. Det hela gick bra förutom att man blev genomblöt och det var kallt. Det tråkiga med detta jobbet är när det regnar, man får liksom ingen motivation och det känns bara tråkigt. Det är inte tråkigt att köra hundarna eller att vara med dem, det är bara regnet som gör det tråkigt.
Fast det är härligt när det regnar också, ja delade meningar har man.
Efter jag kört så sprang jag in och kurrade ner mig i sängen för att få tillbaka värmen igen. Har bara behandlat Isa hela långa dagen som inte har blivit något bättre. Var på återbesök hos veterinären där dem kollade på henne samt tog blodprov och gav henne en spruta så att hon får tillbaka aptiten lite. Annars är det inte så mycket att göra nu, vi har ju gjort det mesta och det har inte tillkommit några nya uppgifter, så just nu är det rätt dött och det händer inte så mycket.
Trotsade i alla fall regnet och gav mig ut på en promenad, det var i alla fall härligt uppfriskande. Känns som man drunknar av tråkighet i stugan snart, så tyckte då det behövdes med en promenad.
Snart ska jag in till Petter och Angela på personalmöte som vi har varje dag klockan 6. Sen efter det ska jag ge valparna mat och avmaskningsmedel och så ska jag ge Isa mat och medicin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar