fredag 5 augusti 2011

Regnigt

Har regnat en hel del idag, men det var bara att ge sig ut i det. Körde två spann helt själv idag, första rundan var Moa med så hon körde ett spann och jag körde ett, sen gav jag mig ut själv med ett spann. Vägen är ju inte den roligaste och leran skvätter hit och dit så man såg ut som ett träsktroll när man kom tillbaka till gården igen. Men det är det värt för det är kul att köra och vacker utsikt har man att kolla på, i alla fall på tillbaka vägen. Men man såg inte så mycket av den idag eftersom glasögonen var helt täkt med regndroppar och ibland började det till och med imma igen, så kul med glasögon ;)
Efter spannen så tog vi lite rast, sedan gick vi ut för att mata och vattna samt mocka undan skiten. Efter det så plattade och jämnade ut gruset som fryshuset ska stå på, så nu är det bara att lägga ut brädor och mäta så att det blir rakt. Sen är det dags för golvet, men det tar vi på söndag då båda jobbar igen. Så imorgon är det jag som jobbar själv, spännande. Så hoppas det inte regnar så kanske man kan ta lite kort när jag kör spannen.

En bild på Mia och ett finare väder

2 kommentarer:

  1. Har ni hittat några bra namn till valparna än? :)

    SvaraRadera
  2. Nej, vi väntar tills de blir lite större och när man vet om det är en tjej eller kille :)

    SvaraRadera