lördag 3 september 2011

Var uppehåll igår så det blev att vi fiskade, men det blev ingen fisk för mig men självklart så fick Markus sig en fisk. Var på ett nytt ställe och det var väldigt stenigt och jag fastnade hela tiden med kroken i en sten eller något annat så jag gav upp och började meta med det istället men det gick inget bra.

Idag tränade jag ett spann bara och det gick mycket bra, inga lämmlar som förstörde och man satt med ro på fyrhjulignen. Var helt dimmigt idag så man såg inte långt på vägen och bergen var försvunna i dimman, lite härligt faktiskt men det börjar bli kallare på morgonen nu så man får ha på sig lite mer kläder på sig eller i alla fall ett par tjockare handskar.
När jag kommit tillbaka tog jag av selar och kollade tassarna så att det inte var några som hade skavsår sedan släppte jag in dem i hundgårdarna och efter det så gav jag Isa medicin, hon får antibiotika och ska ha det några dagar till. Av maskade de små valparna och Elli (mamman), sen städade jag och la in lite träull till dem som saknade i sina kojor. Efter städningen så matade jag och sedan släppte jag in Elim till Lady, dem parades så om allt går som det ska så kommer Lady att få valpar i November. Sen har vi Tussa som är i Kiruna och paras så då kommer hon att få samtidigt som Lady ungefär, så det kommer bli många valpar i November.



1 kommentar: