söndag 11 september 2011

Växlande väder, höst kanske?

Båda jobbade igår så vi körde ett varsitt spann, bestämde dagen innan att vi skulle köra på eftermiddagen då det skulle regna på förmiddagen. Så det blev en liten sovmorgon, gick upp vid nio, skönt må jag lova! Men ute var det inget regn och det var inte varmt så vi bestämde oss för att köra ändå, för vi trodde att det skulle börja regna senare och vi ville inte köra i regnet. Vill ju helst undvika det så gott det går.
Gjorde i alla fall i ordning hundarna, jag började och när jag kommit halvvägs och är på väg tillbaka, ja då självklart ska det börja regna så man blev lika blöt som vanligt. Men vi hann i alla fall att köra hundar för det hade inte gått att göra på eftermiddagen då det regnade konstant hela tiden i princip.
Jobbade sedan med fryshuset, satte fast och redde ut kablar och så hann vi med att sätta upp lampan där den sak sitta. Så nu är det bara att städa ur den och silikona lite till, sen kan elektriken och frysgubben komma och göra resten. Efter det är det äntligen klart och det är verkligen inte lätt att bygga ett fryshus så jag råder er att inte göra det, i alla fall inte utan beskrivning.

Idag jobbade jag själv, körde då två spann som tog mig hela dagen typ, nej men fyra timmar i alla fall. Hade i alla fall tur med vädret, var jätte fint och soligt och klart ett sådant där riktigt härligt höstväder. Men sedan efter att jag var klar med allt och skulle ta en rast så började det mulna på och efter en stund började det regna, klockan var väl ca halv två när jag var inne. Självklart så ska det regna var eviga dag, men men det är väl så det är, det är ju trotts allt höst. Är glad att jag hann med att köra två spann innan det började att regna, var för varmt att köra det tredje annars hade jag kört det med.
Hoppas på finare väder imorgon, men man ska ju inte hoppas på för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar