tisdag 27 september 2011

Vilodag

Hundarna fick vila idag med, men jag fick jobb så det räckte. Började med att ge alla hundarna vattensoppa som innehåller ljummet vatten och kött. Sedan tog jag Bruna på en promenad och efter det var det valparnas tur. Första gången dem gick i koppel och dem tyckte det var riktigt kul, sprang runt benen och hoppade runt i gräset.
Efter det tog jag en paus och gick in och åt lite mat, sedan var det ut igen och ge hundarna mat och vatten samt skrapa skit.
När det var klart så jobbade jag lite med taket som ska vara över fryshuset, fick hämta plankor och så spikade jag fast dem där de skulle vara sedan. Gick snabbt och lätt, tog sedan Bruna på en runda igen innan hon fick hoppa in i buren i garaget där hon tillfälligt bor numera tills örat har läkt.
Sedan var min jobbar dag slut, har varit på möte nu och matat valparna en sista gång. Senare ska jag ut med bruna igen innan det blir dags för sängen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar