torsdag 15 december 2011

9 dagar kvar

Snart är det minsann Julafton, vart har året gått till? Vad har jag egentligen gjort? Jo, jag har avslutat skolan och tagit studenten, sommarjobbat på ett helt underbart ställe och flyttat upp till Norrland, världens ände.
Så mycket på så kort tid eller kanske så lite på så lång tid. Har varit en sjuk resa, att ta studenten gjorde mycket, man börjar ett helt nytt liv, får nya vänner och upplever nya ställen. Jag får jobbar med hundar som jag älskar även om jobbet ibland är lite upp och ner, kanske är det en dröm eller så är det verkligheten, verkligheten som får mig att leva och vara den jag är. Jag vet inte, svårt att leva när man inte få känna efter riktigt om det är ens grej eller inte, allt ska gå i ett och man hinder knappt att andas. Det känns så i alla fall, tankar som flyger hit och dit, ingen ro, ingen vila, bara massa gör si och så. Men jag låter resan går vidare för jag vill se vad den har att erbjuda längre fram, kanske blir det bättre eller så blir det sämre, men det är ingen som vet förens den dagen har gått.
Har i alla fall varit ledig idag, tagit en promenad och kollat på film, låtit timmarna gå fram av sig själv. Lite sorgligt att det redan är mörk klockan tre, man vill så mycket mer men blir bara trött av att det är så mörkt hela tiden så tar och kryper ner under täckte ett tag till.


Bilen som vi kommer få köra när det blir turistkörningar på andra ställen eller om vi ska med på tävlingar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar