onsdag 21 mars 2012

Dagstur till Magasjöstugan

Idag var det ett gäng på 7 personer som kom hit och skulle åka/köra lite släde. Det blev en dagstur, då man åker upp till Magasjöstugan och äter en lunch där sedan kör man hem igen.
Så dem kom vi nio och innan dess hade jag vattnat och ställt i ordning allt så att det var klart. Dem lånade kläder så när dem hade satt på sig overaller och stövlar så var det förklaring om körning och sedan började selningen.
Blir alltid så rörig i hundgården när det är så mycket personer och hundar på samma gång, dessutom så kunde inte turisterna svenska så var inte så lätt att prata med dem. Om man hade kunnat ryska hade det gått betydligt bättre!
Men vi kom iväg och jag va dö som en gris eftersom jag också håller på att bli förkyld, låter som en kråka och mina lungor spyr jag nog snart upp så som jag hostar. Behövde i alla fall inte köra utan jag åkte på turistsläden som Petter körde sedan var det fyra spann efter oss.
Vid Magasjöstugan var det då lunch, så parkerade alla hundarna och tog bort draglinorna så att dem kunde lägga sig ner och ta det lugnt. Jag dukade fram medan Petter lagade maten, klyftpotatis och renskav eller älgskav kanske det va.
Sen när vi kom hem så fick jag ta hand om hundarna och så städade jag, sedan gick jag in en stund så jag kunde andas ut lite och sedan gick jag ut och gav alla mat.
Nu har jag kommit in igen och ska ta det lugnt resten av kvällen så att jag inte får någon feber, imorgon är det visst ännu en tur men det var bara en fikatur så inte så farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar