söndag 7 augusti 2011

1 Veckan

Första veckan avklarad här uppe i Lappland och allt känns bra hittills i alla fall, har i alla fall inga funderingar på att åka hem.

Kvällen igår blev lång, men det var kul att få komma ut lite och träffa lite folk, finns ju inte så mycket människor här inte.
I alla fall så var det att gå upp klockan sju för att jobba, jobbade tillsammans med Moa idag och vi körde alla hundarna idag. Dock inte tillsammans utan delade upp dem i tre spann. Idag varvade vi också, vilket innebär att man kör samma runda igen. Var lite spännande att se hundarna när vi skulle vända eftersom de inte är vana eller tränade till att man säger höger och vänster, så det var en konst för sig men det gick bra och dem förstod vad vi menade, till slut. Utom de sista spannet som trodde att jag sa höger men jag sa vänster, och de svängde då höger så det blev ett litet kaos men det löste sig. Betonade vänster fel då man skulle säga det kort och så skulle man länga på höger, men jag längde på vänster också så det var därför dem fattade fel.
Efter att vi kört klart alla spannen var klockan redan ett så gick in och lagade lite mat sen gick vi och la oss en stund och sov fram till tre, blev en lång vilopaus. Gick upp och matade hundarna, sedan tog vi bilen och åkte till Storuman för att handla lite mat.
Har sedan bara slappat och kollade färdigt på en film som jag börjat på. Snart dags för sängen tror jag, men är ledig imorgon så stannar nog uppe ett tag till.

Bjuder på en bild av den vackra naturen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar