måndag 1 augusti 2011

Första Dagen

Första jobb dagen idag, jag och Moa jobbade själva så hon fick lära mig hur allt gick till. Fick hänga med ut med 24 hundar efter fyrhjulingen, hade 12 hundar i ett spann så vi körde två spann. Blev en runda på 7 km, första spannet fick jag bara hänga med på, men det andra spannet fick jag köra lite en lite bit :)
Eller köra och köra man bromsar mest för att det inte ska gå så fort, dem får bara trava eftersom dem är under uppbyggnad. och det går inte springa så fort då det är väldigt stenigt och håligt.
Tog ca 35 minuter för 7 km att komma runt, men kul va det. Hade ett stort leende på läpparna hela rundan :)
Efter att vi hade varit ute med de två spannen så gick vi in och la oss igen och sen vid lunch ca så matade vi alla hundarna och gav dem vatten samt mockade ut skiten i burarna.
Efter lunch så fick vi köra med röjsåget i ringen av alla burarna för att det var för högt gräs. Sedan har jag inte gjort så mycket.
Har sparkat boll med Jesper (Petter och Angelas son på tre år) jätte söt är han :)
Nu ska vi på kalas inne hos Petters föräldrar då hans mamma fyller år, så ska få träffa resten av familjen.

Tussa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar