onsdag 17 augusti 2011

Välkommen tillbaka

Först och främst vill jag välkomna tillbaka regnet som vi har sluppit så fint i ett par dagar nu och det har varit riktigt skönt, men självklart ville det hitta hit igen. Det hade ju torkat upp på träningsspåret så fint så att man inte såg ut som ett träsktroll, men det är ju som bortblåst nu.
Igår var jag ledig och det hände absolut ingenting, jo fick några samtal som upp piggade en från att inte gå igenom golvet. Annars så var det rätt dött.
Idag tog vi ett varsitt niospann och drog iväg på 14km rundan, hade ett rätt klent spann så fick hjälpa till i varenda uppförsbacke. Inte så kul för när dem väl har stannat i en backe så är det inte lätt att komma därifrån så man står i princip fast, sen är det bara uppför halva rundan typ, så man är rätt slut efter att ha sprungit jämte en fyrhjuling samtidigt som man ska hjälpa dem med att putta på.
Ja, det är en hel vetenskap att köra ett spann och imorgon har jag hört att jag ska börjar med fler hundar vilket innebär att jag måste tänka mer på hur jag parkerar så att dem inte sticker iväg med den. Blir en upplevelse i sig och jag får hoppas på att dem håller sig där dem ska så slipper man göra så mycket förutom att åka med och bromsa.
Annars har vi byggt på fryshuset, så nu har vi inte så mycket kvar och det är skönt. Det är bara ena långsidan och halva taket sedan är det klart!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar