torsdag 18 augusti 2011

Lyckat!

Gick väldigt bra att köra 12 spannen idag, alla höll sig på sin plats och man behövde bara hänga med och bromsa. Fast i första spannet jag körde blev det ett litet äventyr, de fick nämligen för sig att det skulle jaga en liten lämmel. Ledarhundarna bara for bakåt och allt blev kaos, svårt att förklara men det gick bra i alla fall och ingen hund kom till skada. Detta hände mitt i en backe också så det var inte det lättaste då jag inte kunde stanna säkert. En hund hade dragit sönder sin nacklina och en hund hade trasslat in sig, så jag fick springa mellan hundarna och fyrhjulingen i hopp om att dem inte skulle sticka iväg med den och som tur väl var gjorde dem inte det. Kul med lite händelser när man kör så där, i alla fall när det går bra.
Hann inte så mycket mer än att träna hundarna, mata och skrapa skit. Vi har börjat mata dem små valparna nu så det är fullt upp med dem, men dem äter i alla fall det så man behöver inte tvinga i dem maten och det är väldigt skönt. Dem har öppnat sina ögon med samt att dem börjar krypa ut boet så man måste hela tiden lägga in dem och gå dit så fort dem skriker. Jobbigt att vara barnvakt, men kul och mysigt :)

Åkte iväg och fiskade sedan och självklart har Markus sån tur att han får sig en fisk på ca 4 kg och en annan står där helt ledsen och inte får en enda, orättvist. Men det kommer väl en dag då jag också får fisk, så det är bara att hålla hoppet uppe!

Firren Fisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar