fredag 23 september 2011

En dag med lite tur

Har man tur eller? Hann köra alla tre spannen innan det började regna, kom bara några droppar då och då men började inte regna på riktigt förens jag var tillbaka med det sista spannen. 
Tar ju hela dagen att köra så har inte hunnit med mycket mer än det och att mata och skrapa skit. Var hos veterinären också för att två hundar hade rykt ihop, Frida och Bruna som dem heter bor tillsammans och det måste hänt när jag var ute med ett annat spann. Brunas ena öra hade delat på sig, så märkte det när jag skulle träna henne när jag såg att hela hon närstan var täckt med blod. 
Så blev en tripp till veterinären för att sy ihop det, och det gick bra. Nu ligger hon inne i garaget i en bur eftersom hon inte kan vara ute med tratt för hon kommer inte in i kojan med tratten på. Ska gå ut och rasta henne i regnet nu innan jag ska sova. 

1 kommentar:

  1. Hundarna har tur som har dig, liksom du har tur som hinner rasta hundarna innan regnet:-)Själv vilar jag ut efter ett lyckat Taí genom att ta andra eftermiddagsfikan nu. Är hos de dina och äter äppelkaka och tidigare var jag hos mor och far och åt ostkaka. Ta hand om dig Isabella och kom snart hem:-)

    SvaraRadera