fredag 30 september 2011

Mycket gjort

Idag har det hänt mycket eller inte så faktiskt men vi hade något att göra hela dagen. Först gav vi hundarna vattensoppa och sedan var det att vänta i två timmar innan Moa körde iväg med första spannet. Medan Moa var iväg med hundarna hjälpte Angela mig med det sista med fryshuset, som vi behövde hennes hjälp till. Så nu är det bara plåten kvar sedan är det helt klart, bara för elektriken och frysgubben att komma.
Jag hann med att skrapa skit inne hos hundarna innan Moa kom tillbaka och när hon gjort det gick vi in till Angela och Petter och åt lite mat efter som dem hade över och så ska dem till Kiruna i helgen på någon mässa eller nått.
När vi ätit var det ut igen och köra de två sista spannen, jag tog ett och Moa ett. Har bara en fyrhjuling så Moa fick ta Trollcarten med tio hundar och jag körde fyrhjulingen med fjorton hundar. Vi byttes efter halva vägen så att vi båda fick testa på av båda, inte för att det spelar någon roll men lite omväxling gör ju inget.
Gick i alla fall riktigt bra, vi hade ju bara dem snälla hundarna kvar bara ett fåtal som inte ville vara snälla.
Sedan har vi inte gjort så mycket mer, hjälpte Markus att få in en kviga i ladugården, men jag tröttnade efter som den bara sprang runt och ville inte vara med så jag gick och matade hundarna istället. Sedan diskade jag matlådorna och då hade de fått in kvigan, så jag gick in och åt lite mat och sedan bakade vi en kladdkaka.
Nu har jag nyss tagit ut den och ska gå och duscha sedan blir det kladdkakeätning och sovdags.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar