tisdag 18 oktober 2011

Alla dagar är inte fina

Har varit dåligt väder idag, regnat lite men inte så mycket som dem sa att det skulle göra så det var ju skönt. Körde spannet som jag inte gjorde i går, sedan hjälpte jag Petter att ta ner en ko som skulle verkars, eller ja Petters pappa hjälpte jag rättare sagt. Sedan fick jag gå upp med den helt själv igen och jag säger bara det kor har verkligen ingen hjärna och dem är lata och fattar inte vad man vill att dem ska gå någonstans.
Sedan var jag helt slut för det är ju inte direkt planmark här utan helt kulligt och backigt, så jag fick mig en motion men det tackar jag inte nej till.
Tog mig sedan en stund vila innan jag gick ut och matade hundarna, släppte samtidigt ut dem små valparna så att dem fick springa av sig och oj vad dem var glada. Var första gången dem fick springa fritt, men det gick bra och dem kom när jag satte mig ner sedan sprang dem iväg igen. Hade inte ute alla samtidigt utan tog två och två så slipper jag hålla kolla på alla samtidigt för det är inte lätt och dem är snabba dem rackarna.
Nu blir det att kolla på film och sedan sova, för i morgon är det en ny dag med nya upplevelser att uppleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar