måndag 3 oktober 2011

Klockan sju en oktober dag

Idag åkte Moa hem så nu har man stugan för sig själv, men hon blir bara borta en månad sedan kommer hon tillbaka. Så åker jag hem över november och kommer tillbaka i slutet av månaden för att sedan jobba vidare här uppe i norr tillsammans med Moa.
Det  är också tredje månaden jag är inne på här uppe i Lappland och det har verkligen gått från sommar till vinter, eller ja nästan i alla fall. Det har i alla fall gått fort och det är verkligen inte långt kvar tills snön ligger på backen så fint, temperaturen har också sjunkit. Nu ligger den från 5-12 grader på dagarna beroende på om det är sol eller inte.
Har varit mycket lärorikt och jag har lärt mig massor och mer kommer det att bli. Minns den första dagen som om den var igår och det har verkligen rullat på bra.
Har jobbat idag i ett jätte härligt väder och det var jätte fint och härligt att köra. Körde alla spannet, mer har jag inte hunnit med. Nu sitter jag här och ta det lugnt, ska nog kolla på en film och sedan blir det nog sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar