tisdag 29 november 2011

Släde

Idag körde jag släde för första gången, helt otroligt att jag ens höll mig kvar på den där saken. Det var ju inte direkt lätt och att vägen var hoppig/guppig gör ju inte det hela lättare heller. Trillade som tur väl var bara två gånger, första var precis lite efter starten då det kom ett gupp och jag visste inte hur jag skulle luta mig så då föll jag. som tur väl var höll jag kvar i släden, för annars hade hundarna sprungit iväg utan mig.
Andra gången jag föll så gick det lite väl fort ned för en backe + att det var helt ojämt och gupp överallt så man kunde inte riktigt gromsa, så tappade då balansen och föll, men gick bra då jag landade mjuk och jag släppte heller inte denna gången släden.
Är ju inte det lättaste att komma upp igen, då man måste sätta ner ett ankare innan man reser släden, annars drar hundarna iväg igen.
För att klaga kanske lite ännu mer så tyckte jag att 3 mil var lite väl långt för att vara första gången, då man inte kan någonting och allt är nytt. Hade varit mycket enklare om jag hade kört en kortare runda och fått ställa in mig på släden och farten samt tekniken man måste ha när man ska bromsa.
Så nu är jag helt mör i kroppen och varenda muskel är slut eftersom man stod och spände sig. Så blir till att lägga sig i sängen och sova, imorgon väntar ju mer jobb och då måste man vara utvilad, fast först ska jag ta mig en varm dusch!

3 kommentarer:

  1. Klart vi har snö, hur ska vi annars kunnat köra släde? ;)

    SvaraRadera
  2. Nej, det var ju det jag tänkte... Men du har ju inte skrivit nåt om det så jag tänkte det var bäst att fråga :) Kollat upp nån stuga till oss?

    SvaraRadera