måndag 23 januari 2012

En lång dag

Idag har det varit en lång dag, den började vid sju och slutade vid tio. Gav hundarna vattensoppa på morgonen och sen skulle vi vänta på att posten skulle komma med ett paket, men sedan låg det visst i postlådan så jag gick och hämtade det. Vi, jag och Moa, väntade med att köra till Petter hade gett sig i väg med sitt spann då han skulle köra långt och så skulle han köra dubbelpass. I alla fall så gjorde vi nacklinor medans vi väntade och kom där med inte iväg förens vid två. Så tillbaka var vi vid ca halv sex och när alla hundarna kommit in i sin bur så städade jag och Moa delade på det frusna köttet, så när det var klart så matade vi. Därefter ringde Petter oss och ville att vi skulle komma upp till Magastugan för att hämta en hund, ett ställe där han stannat för att vila. Så vi gick in och åt lite sedan tog vi skotern och hämtade hunden, efter det fick den lite mat och så var vi ute med Bruna, som bor i garaget nu mera, innan vi gick in.
Nu har jag krypit ner i sängen och ska väl snart sova, mina ögon säger så i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar