söndag 22 januari 2012

Lördag+Söndag

Fick jobba igår, lördags, då 8 hundar skulle gå längre och Moa hann inte köra dem i fredags. Jag var ledig i fredag för att min lilla familj som var här och hälsade på skulle vandra hemåt till Halland/Småland och jag ville då spendera dem sista timmarna med dem.
Så då jobbade jag igår, så körde 66 km och det tog mig 5 timmar och 45 minuter! Kändes inte så långt, men ändå kändes det långt. Det var blåsigt men jag frös inte allt för mycket, lite om fötterna på vägen tillbaka men höll kvar värmen genom att vicka lite på dem så det gick bra. Alla hundarna var super duktiga och stod stilla när jag stannade för att ge dem snacks eller skulle rätta till någon lina som var virad runt stamlinan, så slapp hoppa upp på en släde i farten. Hade ju rätt bra ankarfäste också så det var inte så stora problem.
Var tillbaka vid halv fem och då gav jag dem vattensoppa, sedan städade jag i boxarna och efter det så delade jag det frusna köttet för att sedan matade hundarna jag körde och de som inte sprungit. Petter matade sina hundar själv, han och (Merlin) hade varit ute ute och kört fast dem startade senare så dem kom tillbaka senare, så jag behövde inte göra det. Men hjälpte (Merlin) att mata de hundar hon kör så att dem fick rätt mängd mat, blev en liten engelska lektion där men det gick bra, var inte så avancerat.
Därefter somnade jag nästan på stört, var helt slut.

Idag har jag tagit det lugnt, så har varit en bra och seg dag idag. Var ute och fotade lite granna men det snöade så kameran fick inte komma upp så mycket. Var i alla fall ute och fick inte lite frisk luft i mina lungor. Blir rätt lack på att sitta vid datorn hela tiden, så beger mig ut i stället för man kan inte få för mycket av den friska luften :)

1 kommentar:

  1. Gun Svensson23 januari, 2012

    bra inställning det här med att det är bättre att vara ute i friska luften istället för att sitta inne vid datorn. Ha det gott tjejen kram mor

    SvaraRadera