måndag 6 februari 2012

Överallt och ingenstans

Dagen började med att det snöade, jag gav hundarna vattensoppa och sedan gick jag in för att äta frukost. Tog upp snacks innan jag åt frukost så när jag ätit färdigt så gick jag ut och skar dem i bitar. Gjorde totalt 20 påsar med 40 bitar snacks i så totalt har jag skärt 800 snacksbitar idag, det ni!
Hände en tråkig sak också idag, en till valp bröt benet och det gick inte göra något åt så dem fick somna in, mycket tråkigt.
Tränade lite hundar också, körde upp till Magasjöstugan och lämnade av lite saker som Petter ska ha på nio dagars turen som börjar på onsdag. Hade slutat att snöa och solen tittade fram, var verkligen helt underbart att köra. Att sol kan göra så lite, hade givetvis inte med mig kameran var ju inte vackert väder när jag startade så ja. Sen på vägen hem ja då händer ännu en tråkig eller irriterande sak! Petter ringde mig och jag tappade min vante, märkte inte det förens jag la på och då var vanten redan långt borta, så fick köra med ett par jätte tunna vantar men min hand överlevde i alla fall. Så nu ligger min stackars vant ute och fryser men Petter ska plocka upp den imorgon när han far dit, så hoppas den ligger kvar så att ingen har tagit den eller så. För då är de bästa vantarna borta och då blir jag ledsen.
Matade hundarna vid 6 och sedan fick jag mat inne hos Petter och Angela, och nu ska jag snart sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar