onsdag 28 mars 2012

Arjeplog igen

Varit i Arjeplog igen, denna gången på ett nytt ställe och en ny typ av körning blev det med. Var där BMW test kör sina bilar. Så det började med en liten fotografering när vi kom dit och som tur var hamnade inte jag på bild! Hade med oss ett spann på fem hundar, så Petter körde tillbaka dem igen när det var klart och då tog vi ut de andra hundarna samt började sätta ut dem i spannen. Fick vänta en hel timme innan dem första turisterna kom, dem hade visst ändrat i tiderna, så där stod vi med alla hundarna klara för avfärd. Men det stod snällt och tyst, bara några få som inte kunde vara stilla hela tiden.
Men turisterna kom i alla fall och dem fick köra själva med 4 hundar och så körde dem en liten runda på 5-10 min. Det rullade på rätt bra och var klara med allt klockan fyra, sedan var vi tillbaka klockan sex och då var det ut med hundar och mata + städa.
Sedan har jag städat lite i stugan och satt ihop sängarna så att det blev en våningsäng som det var när jag kom hit. Nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar