söndag 1 april 2012

Fikatur/Sista arbetsdagen/hemfärd

I torsdag kväll så kom syster, kusin och pappa upp till mig. Idag, fredag, så kom det turister hit för att dem beställt en fikatur. Så det blev jag som fick ta hand om den och då hängde kusin och pappa med på turistsläden som jag körde, sedan körde paret ett eget 6-spann tillsammans. Hade kommit ny snö och det var plusgrader ute vilket resulterade till att det var kramsnö, så det gick väldigt tungt att köra i. Samlades massa snö under släden så det gick sakta också, men dem tyckte det var kul och några vurpor blev det. Turisterna tyckte det var en väldigt trevlig tur, dem kom från Schweiz så det blev till att prata engelska men det gick faktiskt bättre än förväntan. 
Var till att städa lite i stugan sen och packa in i bilen med alla sakerna som skulle med hem och så mata och städa för allra sista gången! Fick lite hjälp utav kusinen så det gick liiite snabbare. Som jag kommer sakna alla hundarna...
Var till att lägga sig tidigt och sedan upp vid halv sex/sex på lördags morgonen och säga hejdå till Petter, Angela och Jesper för att sedan bege sig hemåt till Småland. 
Blev en lång bil tur men fördrev den mesta tiden med att ta massa kort genom fönsterrutan, tycker jag fick några bra bilder i alla fall. Kom hem klockan 12 på lördag natten och sedan sov jag gott! 
Så nu är jag hemma och roar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar