måndag 12 mars 2012

Inte som planerat

Kom en familj hit igår som skulle på en tvådagars tur, men Angela som skulle guida dem blev sjuk. Jag skulle köra skorten upp till stugan där man sover för att få upp alle grejer. Men eftersom Angela blev sjuk så fick vi ställa in tvådagars turen och så guidade jag dem på en fikatur istället.
Gick helt okej, men det blåste något fruktansvärt att det var svårt att köra. Man kör på en sjö och där fanns det knappt något spår, mina ledarhundar ville inte gå och sökte sig bara upp mot land så jag fick springa farm, dra dem rätt och fortsätta att gå på spåret så att dem skulle hitta och gå rätt. Men när mina spår tog slut så var det samma sak igen, jag sprang fram drog dem till rätta och gick upp ett nytt spår.
Tillslut ringde jag efter hjälp för så tänkte jag inte hålla på, så vi stannade och fikade medan vi väntade på att en kom med skoter och körde upp spåret åt oss. Så sedan kunde vi köra hem igen utan några problem.
Familjen var i alla fall nöjd och glad och dem hade haft det trevligt så det var ju tur det!
När vi kom tillbaka och släppt in hundarna gick jag in och åt lite, matade hundarna och sedan gick jag in till Angela och lagade lite mat. Var sedan och hämtade molle och nu tar jag det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar