fredag 30 december 2011

Dagen innan Nyår

Idag var Jesper här på ett litet besök, men jag fick inte leka särskilt länge med honom då jag skulle ut och träna hundarna. Först var det tänkt att jag skulle ha "turister" med mig på träningsrundan, just för att det skulle blir mer tyngd på släden, men de fick annat i tankarna så jag anlitade min trogna kompanjon, Moa, att sitta och frysa på släden.
Körde först valparna 14 km då Moa fortfarande var barnvakt åt Jesper, sedan när jag var tillbaka så bar vi iväg med det andra spannet på 4 mil. Var som isglassar när vi kom tillbaka, att köra i -17 är inget kul, särskilt inte när man kämpar för att få upp värmen och den ändå försvinner på några hundradelar. Det kommer ju heller inte blir varmare ju längre in i januari vi kommer, genomsnitts temperaturen ligger på -15 grader här uppe, brr vad kallt!
Imorgon blir det en lugn dag i alla fall, det är ju trotts allt Nyår :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar