måndag 12 december 2011

Gått och kallt

Igår var jag ledig och det var verkligen en jätte härligt dag som var klar och fin, men dock var det svin kallt. Låg på -17 ibland -19.9, så nästan -20. Höll nästan på att frysa ihjäl, men tände i kaminen så att det blev varmt och skönt i lilla stugan.
Idag var det lika kallt som igår på morgonen i alla fall och sedan blev det lite mildare så att det var nere på -10. Jobbade tillsammans med Moa idag och efter att vi gett hundarna vattensoppa så tog vi skorten upp till myren för att hämta hem slädarna. Vi har fått ta hundarna med fyrhjulingen den första biten för att sedan byta till släde och sedan byta tillbaka till fyrhjulingen på vägen hem igen. Då har vi gjort det på en myr, eftersom det varit så lite snö här och inte riktigt gått att köra med släde för har varit för lite att bromsa i. När dem var hemma så fick jag träna mitt spann 4 mil och Moa var kvar här och skärde lite snacks samt tränade valparna. Varför det blev så vet jag inte men det är ju som det är, frös i alla fall nästan tårna av mig och det hjälper inte hur man än gör för att få upp värmen igen och sockar det har jag så att det blir fullt i stöveln. Inte kul!
Var till att in och varma sig under täcket och sedan äta lite mat, sedan in under täcket igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar