söndag 25 december 2011

Julafton

Jobbade på självaste julafton, men behövde inte köra som tur väl var. Så gav hundarna vattensoppa på morgonen och så städade jag, sedan vid elva någon gång så gav jag dem mat sen var den jobb dagen slut. Efter det så åkte jag och Moa till hennes föräldrar, som är här för att hälsa på, som bor i en stuga längre bort. Där åt vi julmat och kollade på Kalle Anka samt spelade lite spel. Sedan var Moa tomte och jag hennes Nisse, så tomtade vi för familjen Karlsson, det var väl mest för Jespers skull som vi gjorde det. Dock så kände han igen mig men var inte så konstigt då jag inte hade någon mask på mig utan en tomteluva.
Där fickade vi även lite, men jag var så mätt så jag drack bara lite granna. Vi åkte sedan tillbaka till stugan där Moas föräldrar och syskon bor och så satt vi och spelade spel och pratade lite. Sen var det att sova.

Idag var det upp klockan sju och ge hundarna vattensoppa, sedan bar jag, Moa och Petter oss iväg på en släd runda. Körde ett nytt spår idag, där alla turist körningarna kommer att gå. Var väldigt nära fjällen, nästan så att man kunde ta på dem och så kollade vi in i stugan där man sover över om det är en sådan tur. Var väldigt mycket uppför i början och väldigt mycket ner för i slutet. Så nu är jag mör i kroppen min och har nyss varit ute och gett hundarna mat och snart ska jag ta in Storm i garaget sen ska jag sova. Imorgon väntar ännu en dag ute med släden.

Vår lilla utegran 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar