lördag 14 januari 2012

6 mil, 6 timmar

Jobbade igår och blev rätt sent, dessutom var jag helt slut efter arbetsdagen så somnade på direkten. I alla fall så var jag ute och körde släde i 6 timmar, startade klockan två och kom tillbaka ca åtta. Startade sent p.g.a att Petter skulle köra först och så har vi en kvinna här från Nya Zeeland som också skulle köra och det var första gången hon var med Petter ute så tog tid innan de kom iväg, mycket som ska förklaras. Jag då skulle starta efter dem och sedan köra i kapp dem, så startade ca en halv timme efter dem och kom i kapp dem på det stället vi skulle vända det vill säga uppe vid Ryfjället. 
Så fick köra på helt nytt ställe där jag inte varit innan, men det gick bra jag hittade fram. Blåste som bara det när man väl var uppe vid fjällen så man såg ingenting och spåret var nästan bortblåst, men som tur väl var körde Petter först så fanns ett spår till mig. Gick väldigt segt att köra där eftersom det var djupsnö och det var svårt för hundarna att ta sig igenom så fick hjälpa till en hel del. 
Rundan blev på 6 mil men kändes verkligen som mer! Frös heller inte på hela rundan, det är verkligen rekord! Inte ens mina fötter var som isklumpar när jag var tillbaka, rekord säger jag bara. 
Idag är jag ledig så ska slappa och ta igen mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar