onsdag 11 januari 2012

C-spannet

Var ledig igår, så hade inget nämnvärt att skriva därav inget inlägg igår.
Men idag så jobbade jag för full hals, först var det att ge vattensoppa och sedan all medicin till alla 58 hundar som finns på detta stället. När det var klart var det in en snabbis, äta frukost och byta kläder sedan var det ut igen och köra c-spannet. Har delat upp alla hundarna i olika gard beroende på hur dem går. A,B,C och valp spann finns det.
I vilket fall som helst så körde jag 2 mil med C-spannet (fikarundan som man kör med turisterna) så hade med mig fika eftersom jag skulle stanna där man stannar för att fika i 30 min så att hundarna lär sig att där ska man vara tyst. Det annars så gapiga C-spannet var faktiskt förvånansvärt tysta, men kan ha varit för att jag var själv, för varför ska man stå och skälla när ingen annan ser på?
Fick fånga släden ett par gånger också eftersom de inte kan stå tysta i ens en halv sekund, utan man måste så och gapa och ryka så att man kommer iväg fortare, tycker dem i alla fall.
Är verkligen inte kul när en släde kommer farandes och man ska hoppa på den för att dem inte ska fara iväg utan mig. Men runt kom jag och tillbaka kom jag, spelar ingen roll hur bara jag inte släpper spannet.
Sedan var det dag för Nikolina och Max tur att dra och det gick mycket bra, dem drog hela tiden och det är andra gången dem körs nu.
Städade och matade efter det samt gav alla sin medicin eller avmaskning kanske man ska säga. Hade med mig kameran idag när jag körde C-spannet men det började att snöa precis när jag hade stannat för att fika så blev inga bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar