tisdag 31 januari 2012

Jobbet för mig själv

Jobbade själv idag och det kommer jag nu att få göra hela tiden, Moa har nämligen slutat så blir hard work för mig i fortsättningen. Körde ett spann idag och det gick ju inte felfritt denna gången, var nämligen så att jag råkade klippa pulpan på Lexie så att hon blödde rätt så mycket. Brukar ju sluta att blöda efter ett tag men det gjorde det inte på henne så jag fick göra en snygg vändslinga så att jag kunde vända spannet och köra hem igen för att byta hund. Så Petter hjälpte mig sedan att vända spannet så att jag kunde fortsätta att köra igen.
Körde upp till Magastugan där lämnade jag av lite grejer som vi ska ha till turerna, sedan städade jag i stugan innan jag åkte tillbaka igen.
Städade när jag var tillbaka och alla hundarna var i sina burar, sedan delade jag det stenhårda köttet och gick sedan in och åt lite mat innan jag gick ut igen och matade hundarna.

1 kommentar:

  1. Hard work blir det alldeles säkert, men det fixar du!

    SvaraRadera