onsdag 1 februari 2012

Skulle varit en lugn dag...

Ja det skulle ha varit en lugn dag idag men istället var det fullt ös, först körde jag hundarna som inte gick igår. Körde dem bara fika svängen så det var inte så långt. Gick bra och inga hemvändningar idag inte, sedan städade jag och efter det tog jag upp snacks som jag skulle skära upp senare. Gick in och åt lite och tog mig en liten tupplur i väntan på att snacksen skulle tina tillräckligt mycket för att man ska kunna skära dem.
Gick ut skar dem som var tinade, gick upp till ko hagen och plockade ensilage i sopsäckar som ska användas till hundarna när dem är ute och kör wilderness expedition som är nästa vecka, hundarna ska ju ha något att ligga på under nätterna. Gick tillbaka och skar resten av snacksen, sedan gav jag hundarna mat och under tiden jag hämtade vatten så hade My, en valp, skadat sig. Petter tror att hon brutit något ben så hon fick bli i garaget tillvidare, gav hundarna snabbt lite mat och sedan fick jag skotta fram en gammal hundgård som var fullt med snö. Det var ju tre veckors träningspass bara att få fram dörren och minst fem veckors pass att få ut all snö ur hundgården och gräva fram så att dem sak kunna gå in i hundkojorna.
Varför jag skottade fram en gammal hundgård var för att det är fullt där hundarna bor nu och Petter vill inte att My ska bo i garaget om hon gnäller hela nätterna så då får Inka och Grevling bo i den gammla gården och My där Inka och Grevling bor nu så My slipper bo med sina syskon som bara retar henne ändå, låter väl helt komplicerat men hoppas ni förstår ändå.
Sedan fick jag skotta av ett tak med snö hos valparna då dem har tagit sänder golvet i kojan så ska laga det imorgon genom att lägga en ny skiva uppe på golvet.
Blev en hel det snöskottande idag, så nu är jag go och glad i kroppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar