onsdag 18 januari 2012

Skidåkning och Hundåkning

Igår var jag ledig så då åkte jag, Emma, Rebecca och Lena till Tärnaby. Jag och Rebecca åkte skidor i backarna, men det var inte så lätt, dels så var det längesen jag åkte och så var backarna inte så roliga. Vi åkte bara i en och samma backe hela tiden då det var helt dimmigt uppe på toppen så man såg inte vad man kunde åka och så var det bara svarta backar i början och sedan blev det röda. Men hittade en relativt bra backe som man kunde ta sig några åk i.
Idag åkte dem hundspann och jag körde, hade tretton hundar och tycker det gick mycket bra. Hände några få incidenter men dem löste vi bra och dem tyckte det var kul, men läskigt ibland.
Dem var med hela dagen, från den tidiga morgonen tills det att vi matat alla hundarna så dem fick se hur allt gick till. Sedan åkte dem och åt mat och jag gick också och åt, sedan skar jag 28 korvar med snacks till hundarna.
Snart möte och sedan ska jag en stund till familjen innan jag åker tillbaka och sover.

1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick åka med duktiga dig och duktiga hundspannet! Vilken upplevelse det var! KRAM

    SvaraRadera