fredag 24 februari 2012

Resan till Ajvak

Ja nu har jag varit i Ajvak också, ett ställe i ingenmansland! Resan började klockan halv ett i går middag och var i Ajvak runt sex tiden där tog vi en vila på en och en halv timme sedan var det att ta sig hemåt igen. Var i alla fall tillbaka klockan tio i tolv och då var det att ge hundarna lite snacks och sedan släppa in dem och ge dem mat. Resan tog lite mer än 11 timmar och var 12 mil lång, så var rätt så slut när jag var tillbaka så blev sängen med det samma och somnade så fort jag lagt huvudet på kudden.
Egentligen skulle vi inte kört till Ajvak igår utan hundarna skulle fått vila, men så blev det fint väder och det var bättre än att vi skulle köra i snön. Så på förmiddagen hjälpte jag först Petter att få ner en ko till ladugården och sedan var det att göra sig i ordning för avfärd, med mat och saker till hundarna.
Sen var det bara att sela på och ge sig iväg.

Idag har dem fått vila och jag har skärt en massa snacks, men måste skära mer då det kommer att gå åt mycket sånt nu. Fixade sedan med att skotta undan snön framför alla dörrarna i hundgården, men var som lönlöst då det kom en hel massa snö idag så får ändå göra det sen igen.
Men man kunde i alla fall öppna dörrarna lite lättare. Har inte hänt så mycket mer, gosade lite med valparna också, stora som små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar